BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 1 november 2010

Spökar det, eller?

För några månader sen hände det något märkligt i mitt sovrum. Klockan var ungefär 02:00 på natten, mörkt ute, och knäpptyst i hela huset. Det var som att tiden hade stannat. Jag hade vaknat av att det var rått och kallt, jag gick sedan upp ur sängen för att gå på toaletten. Jag fumlade runt i mörkret och jag tände inga lampor. Det kändes skumt och jag kände mig inte ensam, det var som att någon iakttog mig. Det var en obehaglig känsla. När jag sedan gick tillbaka till sovrummet hade dörren åkt igen, jag minns inte om jag själv hade stängt dörren. När jag öppnade dörren och gick in till sovrummet tände jag först lampan eftersom jag kände obehag. Jag ser då till min förvåning någonting märkligt hända. Prydnadskatten i bokhyllan glider sakta över kanten och ramlar på golvet i bitar. Jag tänkte bara att det var en inbillning eller att fönstret var öppet och ett vindsus slog ner prydnadskatten. Nu inser jag i efterhand att det inte var så. Det var någonting annat som hände, kanske blev jag hemsökt eller av någonting annat okänt.
Detta var bara början, fortsättning följer...


2 kommentarer:

Anonym sa...

äcklit...

Anonym sa...

Spöken