BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 5 november 2010

Kidnappad flicka som ingen trodde på!

En kvinna på jobbet berättade något hemskt som hade hänt hennes dotter.
Hon berättade att hennes dotter hade gått ut, men inte kommit hem på 3 dagar och hon var självklart orolig. Efter 3 dagar dyker hon upp. Dottern är smutsig och misshandlad. Hon har blivit utsatt för våldtäkt av 3 äldre män i en lägenhet. Hon var fastbunden i en säng där allt hände. Hon fick ingen mat på 3 dagar.
Konstant i 3 dagar utsattes hon för övergrepp, fastbunden helt hjälplös. När jag fick höra detta blev jag chockad och visste inte vad jag skulle tro eller vad jag skulle säga. Inte nog med det, mamman anmälde detta till polisen. Polisen skickade anmälan vidare till socialstyrelsen eftersom dottern var minderårig.
Föräldrarna blev kallade till möte där de diskuterade vad som hade hänt. Socialen trodde inte på varken dottern eller på föräldrarna. Allt på grund av att föräldrarna har ett dåligt förflutet.


Är det inte sjukt? Att man inte blir betrodd för något som är så pass allvarligt som det här. Jag vet att det är sant, dotterns mamma anförtrodde sig till mig och berättade detta som hade hänt hennes dotter. Varför skulle hon ljuga om det? Vad  vinner hon på det?
Socialen borde ta tag i riktiga fall än att bara se mellan fingrarna.  

0 kommentarer: