BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 6 januari 2011

Isjungfrun

Eftersom det ofta bara kommer upp böcker som är självbiografier i bloggen tänkte jag nu skriva om en vanlig roman jag har läst. Boken heter "Isjungfrun".


Romanen handlar om en man som heter Stewart Park som beskrivs som en rätt udda och egen person. Han bor fortfarande hemma tillsammans med familjen som består av hans far och en hund. Han arbetar på ett bårhus. Han har ett tråkigt liv där allt han gör är att jobba på bårhuset, och när han inte jobbar sitter han instängd i sitt rum och spelar dataspel. Plötsligt händer någonting i den tråkiga vardagen, en drunknad kvinna kommer in till bårhuset där han jobbar. Han blir som besatt av henne, han frågar sig själv varför. Han vill bara få reda på mer om henne, vem är hon? Vad är det egentligen som har hänt? Men det visar sig vara allt för riskabelt.

Det jag tycker är bra med romanen är att handlingen är spännande och man vill fortsätta läsa. Eftersom den är intressant och trovärdig. Jag gillar att man får tänka till lite och själv få lista ut vad som kommer att hända. Det gör det hela mycket spännande. Jag rekommenderar den här romanen, eftersom jag egentligen själv läser mest självbiografier. Den får betyget 3/5

0 kommentarer: